شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی

آیا از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 - 98 ؟ آیا از مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 - 98 مطلع هستید؟ با توجه به افزایش متقاضیان برای ثبت نام در دانشگاه آزاد شاید بسیاری از این داوطلبان از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مهر و بهمن 96 - 97 بی اطلاع باشند. بعد از توضیح کامل شرایط و ضوابط ثبت نام در مقالات ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد و ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 97 و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 - 98 و ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 97 و ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 97-98 حال قصد داریم در این مقاله بطور کامل لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن

محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی

۸۶۰ بازديد

هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97 چقدر است ؟ آیا قصد خروج از کشور را دارید و می خواهید با پرداخت هزینه اقدام به آزاد سازی مدرک تحصیلی خود نمایید؟ آیا از جدول محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97 اطلاع دارید؟ چرا باید برای آزاد سازی مدرک تحصیلی در صورت انجام ندادن تعهد هزینه پرداخت کرد؟ هزینه آزاد کردن مدرک دانشکاهی  97 چقدر است ؟

در صورتی که  جز دانشجویانی بودید که از آموزش رایگان در طول تحصیل استفاده کرده اید،  در روز ثبت نام در دانشگاه، تعهدی مبنی بر کار در ایران به میزان متناسب با زمان آموزش رایگان از شما خواهند گرفت، در ادامه به توضیح کلی آزاد سازی مدرک تحصیلی خواهیم پرداخت. بنابراین برای اطلاع از جدول محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97 و نحوه آزاد سازی مدرک تحصیلی بعد از مطالعه اطلاعیه از طریق ارتباط با مرکز اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97 – 98 

چرا باید برای آزاد سازی مدرک تحصیلی در صورت انجام ندادن تعهد هزینه پرداخت کرد؟ هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی  97 چقدر است ؟ پاسخ به این داوطلبان بر اساس منطقه بندی باید بعد از فارغ التحصیلی برای آزاد سازی مدرک تحصیلی یا همان آزاد سازی مدرک دانشگاهی خود اقدام انجام تعهد خود برای کار نمایند.

آزاد سازی مدرک تحصیلی : برای دانشجویان منطقه ۱ ، شش ماه کار به ازای هر ترم

آزاد کردن مدرک دانشگاهی : برای دانشجویان منطقه ۲ ، به ازای هر ترم یکسال کار در داخل کشور می باشد.  بدون انجام این تعهد یا باطل کردن آن امکان دریافت ریز نمرات رسمی و اصل دانشنامه وجود ندارد.

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید و نمی خواهید تعهد به کار را در حال حاضر انجام دهید، می توانید با پرداخت هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی به راحتی مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و دکتری خود را دریافت و اقدام به ادامه تحصیل نمایید.

در صرت داشتن هرگونه سوال در رابطه با محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی و آزادسازی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشداز طریق ارتباط با مرکز می توانید پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

نحوه محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97

 بنابراین در صورتی که قصد آزاد سازی مدرک تحصیلی را دارید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی در هر دوره و هر رشته متفاوت می باشد، بنابراین می توان گفت نرخ آزاد کردن مدرک در هر رشته و نیز با توجه به سال ورود به دانشگاه متفاوت است. این مبلغ در تعداد ترم های تحصیلی، و سپس در منطقه دانشجو ضرب می شود. یعنی اگر منطقه یک هستند همان مبلغ را می دهند و اگر منطقه 2 هستند مبلغ محاسبه شده در2 ضرب می شود.

همچنین محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی برای دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری  اصولا نرخ های بالاتری دارند.

جدول محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97

در ادامه جدول هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.  با توجه جدول هزینه تحصیل رایگان از سال 92 به روز نشده و ترم های تحصیلی بعد از سال 92  بر اساس تورم ها و هزینه های همان سال بررسی خواهد شد. به طور مثال هزینه آزاد سازی مدرک ممکن از 9 میلیون تومان باشد که با توجه به تورم و موارد دیگر متفاوت است.

بنابراین هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی برای دانشجویان ورودی 89 به بعد در حدود 5 تا 9 میلیون تومن  و یا بیشتر هزینه خواهد داشت.

 

جدول محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97 :  بر اساس سال ورود محاسبه نمیشود.تا قبل از سال 88، برای محاسبه هزینه تحصیل رایگان از جدول هزینه تحصیل رایگان، هزینه هر ترم تحصیل را بر اساس سال ورود شما پیدا میکردند و در تعداد ترم هایی که تحصیل شما طول کشیده ضرب میکردند. اما کسانی که ورودی سال 89 به بعد هستند هزینه هر ترم بر اساس نرخ همان سال محاسبه میشود. برای مثال برای یک دانشجوی رشته فنی مهندسی ورودی 90 منطقه 1 به این شرح حساب میشود:
هزینه هر ترم تحصیل در سال 90-91: 843 هزار تومان
هزینه هر ترم تحصیل در سال 91-92: 1054 هزار تومان
هزینه هر ترم تحصیل در سال 92-93: 1114 هزار تومان
هزینه هر ترم تحصیل در سال 93-94: جدول جدید تهیه نشده است و طبق تعرفه سال 92-93 محاسبه میشود.
با این حساب هزینه کل تحصیل برای دانشجویی ورودی 90 که 8 ترمه تموم کرده برابر است با 9 میلیون و 250 هزار تومن.

 

محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97
جدول محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97
هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی
هزینه تحصیل رایگان وزارت علوم
آزادسازی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد
 
 

نحوه کاهش هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97

برای کاهش هزینه آزاد کردن مدرک تحصیلی 97 دانشجو می تواند، به سازمان سنجش مراجعه کند و در صورت امکان نامه ای با عتوان اینکه اگر فرد با همان درصد ها که در کنکور زده باشد با سهمیه منطقه شرکت کرده بودد، باز هم این دانشگاه قبول میشد. با این نامه دانشجوی متقاضی جزو منطقه یک محسوب خواهد شد.

 طبق بخشنامه، از سال 89 قیمتها افزایش پیدا کرده اند ولی برای دانشجویانی که رتبه اول ورودی خود هستند و همینطور خانوادهای شهدا و افرادی که بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی برای خرید تعهد اقدام می کنند در نظر گرفته شد. علاوه بر این افرادی که قصد برگشت به ایران را دارند می توانند با دادن وثیقه به وزارت علوم، اقدام به آزاد کردن مدرک تحصیلی خود نمایند.

در صرت داشتن هرگونه سوال در رابطه با جدول محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی 97 و انجام مراحل آزاد سازی مدرک تحصیلی از طریق ارتباط با مرکز می توانید پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

لینک مرتبط :

آزاد سازی مدرک تحصیلی بدون پرداخت هزینه

نحوه آزاد کردن مدرک دانشگاهی وزارت بهداشت

آزاد کردن مدرک دانشگاهی با وثیقه 97

شرایط تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور 97 – 98

 منبع:محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه محاسبه هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول ۹۹۲۲۵۵۹۵

 

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.