سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

شرایط اعزام دانشجو به خارج از کشور 97 – 98

آیا از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 - 98 ؟ آیا از مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 - 98 مطلع هستید؟ با توجه به افزایش متقاضیان برای ثبت نام در دانشگاه آزاد شاید بسیاری از این داوطلبان از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مهر و بهمن 96 - 97 بی اطلاع باشند. بعد از توضیح کامل شرایط و ضوابط ثبت نام در مقالات ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد و ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 97 و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 - 98 و ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 97 و ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 97-98 حال قصد داریم در این مقاله بطور کامل لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن

شرایط اعزام دانشجو به خارج از کشور 97 – 98

۷۰۴ بازديد

آیا جز دانشجویانی هستید که قصد اعزام به خارج از کشور را دارید اما از شرایط اعزام دانشجو به خارج از کشور اطلاع ندارید؟ آیا از شرایط ادامه تحصیل به خارج از کشور در مقاطع مختلف اطلاع دارید ؟ آیا از ادامه تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان اطلاع دارید؟  آیا از شرایط تحصیل در خارج از کشور با مدرک دیپلم مطلع هستید ؟ تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان ؟

 

بسیاری از متقاضیان هستند که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را از طریق بورسیه دارند و یا آن دسته از متقاضیانی که مدرک زبان ندارند و یا با مدرک دیپلم می خواهند ادامه تحصیل دهند، بعد از مطالعه اطلاعیه می توانید از طریق ارتباط با مرکز از شرایط تحصیل در خارج و لیست دانشگاه های برتر در خارج از کشور و نحوه اعزام دانشجو به خارج از کشور را دریابید.

 

ادامه تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان
مشاوره تحصیل در خارج از کشور
شرایط تحصیل در خارج از کشور با مدرک دیپلم
تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان
ادامه تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور
شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی
شرایط بورسیه تحصیلی کانادا
چگونه بورس تحصیلی رایگان بگیریم
 
 

شرایط ادامه تحصیل به خارج از کشور 97

در صورتی که قصد ادامه تحصیل به خارج از کشور را دارید ، در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل به خارج از کشور که در ادامه معرفی میکنیم می توانید، اقدام به تحصیل به خارج از کشور نمایید.

1- اعزام شوندگان باید دارای شرایط زیر باشند
‌الف – ایمان و اعتقاد به اسلام، نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه.
ب – تقوا، که نشانه آن انجام واجبات و اجتناب از محرمات است.
ج – عدم وابستگی به احزاب و گروههای ملحد و محارب.

2- اعزام دانشجویان پسر، که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاههای کشور و امکانات ارزی،‌رشته‌های مورد نیاز و کاملاً ضروری صورت خواهد گرفت. وزارت هر سال یک بار این موارد را تعیین خواهد کرد. در شرایط مساوی اولویت با‌لیسانسیه‌های متأهل می‌باشد.
‌‌

3 – وزارت موظف است هر سال رأساً تعدادی از فارغ‌التحصیلان را که دارای مدرک لیسانس یا بالاتر می‌باشند به عنوان بورسیه برای کسب‌تخصصهای لازم در رشته‌های ضروری، به خارج از کشور اعزام کند. همچنین اعزام بورسیه‌های وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی دیگر که تحصیلات یا‌تحقیقاتشان منجر به اخذ مدرک دانشگاهی می‌شود، با توجه به ضوابط این قانون و لزوم اخذ تخصص در رشته‌های ضروری از طریق وزارت صورت‌می‌گیرد.

4 – مؤسسات، شرکتهای خصوصی و افراد حقیقی در صورت تحصیل ارز از طریق قانونی، می‌توانند با توجه به شرایط و مقررات این قانون تا2% ارز خود را به اعزام دانشجو اختصاص دهند.

5 – وزارت موظف است فهرست اسامی دانشگاههای دنیا را که به لحاظ علمی دارای اعتبار لازم بوده و به لحاظ اخلاقی بالنسبه واجد‌صلاحیت باشند تهیه و به داوطلب اعلام نماید و فقط پذیرشهای تحصیلی این دانشگاهها را به رسمیت بشناسد و دانشجویان موضوع این قانون را‌منحصراً به آنها اعزام کند.

6 – دولت موظف است تا زمانی که نیاز کشور رفع نشده است و داوطلبان واجد شرایط، به ترتیب مذکور در این قانون وجود دارند،‌اعتبار لازم‌برای بورس و وام تحصیلی را در بودجه کل کشور منظور و نیز سهمیه ارزی مربوط را پیش‌بینی کند.

7 – متناسب با میزان بودجه و رعایت آیین‌نامه‌های مربوط، دولت هر سال علاوه بر دانشجویان ممتاز به تعدادی از دانشجویان اعزامی که‌امکان تأمین هزینه‌های تحصیلی خود را نداشته باشند در قبال اخذ تعهد رسمی، بورس یا وام تحصیلی اعطاء می‌نماید.

کسانی که با استفاده از بورس تحصیلی دولت به خارج می‌روند باید متعهد شوند و تضمین بسپارند که دو برابر و حداکثر ده سال و کسانی‌ که از وام استفاده می‌کنند، 1.5 برابر و حداکثر 8 سال و کسانی که از ارز تحصیلی استفاده می‌نمایند. برابر مدتی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند و‌حداکثر 6 سال، در محلی که وزارت مربوطه تعیین می‌کند خدمت کنند.

8- دانشجویانی که از بورس و یا وام کامل تحصیلی استفاده می‌کنند، فقط می‌توانند اشتغال به کارهای علمی داشته باشند. دانشجویان دیگر‌نیز فقط با اجازه سرپرستی می‌توانند به کارهایی بپردازند که مغایر با شؤون و وظایف اسلامی نباشد و موجب عدم موفقیت آنها در تحصیل نگردد.

9-  ارز تحصیل تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که مطابق مقررات این قانون برای ادامه تحصیل به خارج از کشور، اعزام شوند.

10- به منظور حل مشکلات و نظارت و سرپرستی و مراقبت کامل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، به تناسب نیاز، سرپرست یا‌سرپرستانی به ریاست یکی از آنان تعیین و به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند. سرپرستان و رؤسای سرپرستی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و آموزش عالی‌و حکم وزیر امور خارجه منصوب می‌گردند.
‌‌

11 – تحصیل فرزندان افرادی که به صورت مجاز در کشور خارجی زندگی می‌نمایند، بلامانع بوده و سرپرستی موظف است به کار آنان نظارت‌داشته باشد.

12- وزارت موظف است مطابق آیین‌نامه‌های مربوط پس از وصول گزارش سرپرستی‌ها و رسیدگی به وضع دانشجویانی که از حیث اخلاق و‌رفتار شایستگی ندارند و یا در تحصیلات، پیشرفت لازم را حاصل نکرده‌اند با تذکر قبلی نسبت به قطع بورس، وام تحصیلی و یا ارز تحصیلی آنان اقدام‌نموده و از تمدید مجوز خروج تحصیلی ایشان خودداری نماید.

برای اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به خارج از کشور 97 – 98  و اطلاع از نحوه ادامه تحصیل در خارج از کشور بعد از مطالعه اطلاعیه از طریق ارتباط با سامانه پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

 
 
منبع:شرایط اعزام دانشجو به خارج از کشور 97 – 98 

لینک مرتبط :

برترین دانشگاه های مهندسی دنیا در 10 رشته مهندسی

برترین دانشگاه های مکانیک دنیا و ایران

شرایط بورسیه دکتری خارج از کشور 97 – 98

شرایط خروج از کشور نخبگان مشمول خدمت سربازی 97 – 98

جهت مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به خارج از کشور 97 – 98

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول ۹۹۲۲۵۵۹۵

 

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.